Pozdrowienia z zachodniego wybrzeża!

Oksana i Justyna, stażystki firmy Boeing, przysłały relację prosto z Seattle:

Nadszedł czas na wieści z zachodniego wybrzeża, gdzie zegary wskazują dziewięć godzin różnicy w stosunku do Polski, a latające samoloty są nieodłącznym elementem krajobrazu!

Jak jest?

Czas mija niesamowicie szybko, wrzesień jest ostatnim miesiącem naszej boeingowej przygody. Jak jest? Jest świetnie! Miałyśmy dużo czasu na wdrożenie sie w działalność działów, w których pracujemy, zapoznałyśmy się z ich strukturą i kulturą pracy.

Najważniejsze, poznałyśmy współpracowników, którzy wywarli na nas bardzo pozytywne wrażenie swoim podejściem do pracy i optymizmem, a także wsparciem i pomocą. Każdy jest pod wrażeniem, ze przyjechałyśmy tutaj AŻ z Polski, nie znając tutaj nikogo.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

W tle szopa, w której rozpoczęła się historia Boeinga.

Podczas wizyty w Museum of Flight

Pracujemy osiem godzin dziennie, często wracamy zmęczone, a podczas weekendów staramy się zwiedzić i zobaczyć jak najwięcej. Warto wspomnieć, ze okolice Seattle mają mnóstwo atrakcji, dlatego często ciężko się zdecydować, gdzie jedziemy najpierw.

Musimy przyznać, że ta część USA jest piękna! Jezioro Washington, Zatoka Puget Sound z wyspami i promami, a wszystko otoczone górami, z których najsłynniejsza to Rainier Mountain.
Nie bez przyczyny stan Washington nazywany jest wiecznie zielonym!

Panorama Seattle

Zachód słońca z perspektywy Space Needle

Mount Rainier – powulkaniczna góra ze szczytem na wysokości 4380 m n.p.m.

W pracy

Warto wspomnieć o tutejszym zwyczaju spotykania się z doświadczonymi pracownikami firmy na tzw. informational interview, aby poznać ich obowiązki, dowiedzieć się jak wygląda ich typowy dzień w pracy i jakie wyzwania stawia im ich posada.

Z uwagi na fakt, że Boeing zatrudnia mnóstwo stażystów (prawie 1000 tego lata!), organizowane są dla nas spotkania networkingowe oraz specjalne wycieczki do najciekawszych działów firmy.

Dzięki temu miałyśmy możliwość zobaczyć linię produkcyjną Boeinga 737 – najpopularniejszego samolotu pasażerskiego oraz położoną w największym budynku świata fabrykę Dreamlinera w Everett. Odwiedziłyśmy też Aviation Services Innovation Center, gdzie klienci mogą wypróbować innowacyjne oprogramowania Boeinga, a także Spares Distribution Center – centrum dystrybucyjne zapewniające płynność produkcji samolotów.

Pamiątkowe zdjęcie z wycieczki do fabryki Boeinga w Everett

Polski akcent w Galerii Dreamlinera

I po pracy …

Nie spodziewałyśmy się, że w Seattle tak prężnie działa polska społeczność. Już od kilku lat członkowie Stowarzyszenia Domu Polskiego organizują Polish Festival Seattle z pokazem strojów ludowych, występami chórów i degustacją kiełbasy, bigosu i pierogów.

Po pokazie tradycyjnych strojów ludowych podczas Polish FestivaL Seattle

Amerykanie nie grają w piłkę nożną, oni grają w socker’a! Reguły gry takie same, ale atmosfera podczas pierwszoligowego meczu pomiędzy Seattle Sounders a Huston Dynamo niepowtarzalna! Już samo rozpoczęcie – fajerwerki i uroczyste odśpiewanie hymnu, podczas którego marines rozciągnęli wielką amerykańska flagę było dla nas zaskakujące. Dopingowani przez własną orkiestrę oraz tłumy fanów na trybunach Soundersi zwyciężyli 2:0!

Ceremonia otwarcia meczu – marines rozwijają flagę USA

Gorącą atmosferę na boisku podgrzewała zielona orkiestra!

Nie będzie odkryciem Ameryki stwierdzenie, że Amerykanie są fanami futbolu amerykańskiego 😉

Utożsamianie się z ulubionymi drużynami jest elementem ich kultury i życia codziennego, dlatego nikogo nie dziwi widok urzędnika w koszulce Seahawks- tegorocznego zdobywcy Super Bowl.

Samolot Boeinga dedykowany Seahawks, zdobywcy Super Bowl, na plakacie, który można zobaczyć niemal nad każdym biurkiem w firmie.

Nawet McDonald przygotował coś specjalnego dla fanów miejscowej drużyny!

Amerykanie znaleźli ciekawy sposób na pozbycie się zbędnych przedmiotów- organizują tzw. yard/ garage sale, uprzednio szumnie informując o wydarzeniu poprzez liczne plakaty rozwieszone w sąsiedztwie.

Typowe ogłoszenie o podwórkowej wyprzedaży

Chociaż upłynęło już prawie dwa miesiące naszego pobytu za oceanem, ciągle trudno nam uwierzyć, że to dzieje się naprawdę!

Pozdrawiamy ze słonecznego Renton!

Justyna i Oksana

Jedna uwaga do wpisu “Pozdrowienia z zachodniego wybrzeża!